دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 948
تعداد نوشته ها : 1
تعداد نظرات : 0
Rss
طراح قالب

تفریحات و سرگرمی نباید برای وقت تلف کردن یا وقت پرکردن باشد، بلکه سرگرمی می تواند راهی برای بارور کردن و پیشرفت زندگی به حساب آید. انسان می تواند به خاطر سرگرمی ها فرد بهتری شود. فعالیت های تفریحی معین می تواند به برقراری تعادل و سلامتی در زندگی کمک کند. انسان نباید درباره لذت بردن از سرگرمی های خوب احساس غلطی داشته باشد. همه ما به یک اندازه به تمدد اعصاب لذت بخش و یک ترقی اخلاقی و معنوی در زندگی خود نیاز داریم. سرگرمی ها سابقاً شامل انواع خلاقیت ها و مراکز اجتماعی و فرهنگی می شد که قادر بود به انسان کمک کند تا از لحاظ فکری، احساسی، جسمی و حتی روحی رشد کند. اینها چیزهایی در حد شوخی و سرگرمی بود که یا بصورت کارهای ذوقی یا یک کار مفید و یا با هدف کسب درآمد انجام می گرفت.از جمله این برنامه ها سفرهای ماهیگیری یا اتراق در جنگل یا خارج شدن از شهر با خانواده بود. این انواع تفریحات فکری و جسمی را می توان به سایر جنبه ها هم بسط داد. مانند درک ارزش یک موسیقی خوب که می تواند شامل فراگیری بهترین نوع موسیقی از سایر فرهنگ ها بشود و یا حضور در یک سخنرانی یا یک تئاتر خوب، کنسرت و یا موزه.
مواردی از تفریح
* شرکت در ورزش ها و بازی ها.
* بدست آوردن اطلاعات با ارزش که شما معمولاً آنها را می خواهید ولی در بدست آوردن آنها غفلت می کنید.
* استفاده کردن و یا مشارکت در مهارت ها، استعدادها و توانایی های دیگران.
* تجدید دیدارها و ارتباط مانند نوشتن نامه، تلفن زدن یا ملاقات های شخصی، تا روابط فامیلی و اجتماعی که از آنها غفلت شده است تقویت شود.
* مطالعه یک کتاب خوب.
* رسیدگی به گل های باغچه یا کارهای خانه مثل کارهای چوبی، کنده کاری، گلدوزی، قلاب دوزی، بافندگی، آشپزی یا شیرینی پزی.
* استفاده از کلاس های درس یا رفتن به سفرهای علمی.
* کمک به کودکان با برنامه هایی که بیشتر از برنامه های تلویزیون یاد می گیرند و به خاطرشان می ماند.
* شرکت در فعالیت های خدماتی برای مدرسه یا اجتماع.
* کمک به افراد مسن یا همسایه ها در مواقع نیاز.

مردم هنگامی که به این راهها فکر می کنند سعی در انجام آنها دارند تا بدین وسیله انسانی بهتر باشند. متأسفانه در این دوران بطور روزافزونی تکنولوژی الکترونیکی، که انسان را به خمودی می کشاند، در حال افزایش است. هنر تفریح کردن، به عنوان یک وظیفه خانوادگی تقریباً نابود شده است. این برایمان آسان تر است که اجازه دهیم چیزی یا شخصی ما را سرگرم کند.
بیشتر مردم در دو نسل گذشته در دام اشکال معینی از سرگرمی و تفریحات حرفه ای و تجاری گرفتار شده اند. آنها توجه نمی کنند که ممکن است از رشد توانایی های مهم فردی خود غافل شوند. پیشرفت تکنولوژیکی که می رود تا مسلط بر دنیای ما شود و میلیونها نفر را به طرف خودش جذب کرده است، تلویزیون می باشد. تلویزیون روش های تفریحات و سرگرمی و الگوهای زندگی تمام ملل جهان را تغییر داده است. با استفاده صحیح، تلویزیون می تواند یک واسطه شگفت انگیز برای آگاهی دادن، پیشرفت و توسعه زندگی باشد. همچنین می تواند درک ما و کودکان ما از دنیای اطرافمان را بالا ببرد. تلویزیون می تواند آگاهی های مهمی درباره وقایع، مردمان مختلف، تاریخ؛ هنرها، علوم و خصلت های خوب اجتماعی به ما بدهد ولی بطور متوسط کانال های تلویزیونی سعی در نادیده گرفتن چنین پیشرفتی دارند. اغلب مردم ساعات بسیاری را بدون اراده صرف تماشای تلویزیون می کنند.
اغلب کودکان بیش از آنکه با والدین و معلمین خود باشند، اوقات زیادی را با تلویزیون صرف می کنند. تلویزیون می رود تا بر اوقات آزاد ما مسلط شود و جانشین مطالعه، بازی، ارتباطات اجتماعی و پیشرفت مهارت های ما گردد.توانایی یک شخص (مخصوصاً یک فرد جوان) برای تمرکز فکر، خواندن، نوشتن و فکر کردن به وضوح می تواند با دوره های طولانی مشاهده تلویزیون تأثیر منفی بپذیرد. مطالعه کتاب های خوب مهم است. برای اینکه آگاهی ما را افزایش داده و ما را با لغات بیشتر آشنا می کند. مطالعه به انسان کمک می کند که ارتباط بین ایده های مجرد فهمیده شود، همانطور که منطق انسان را هم توسعه می بخشد. این مسلم است که موفقیت شما به عنوان یک دانش آموز مقدار زیادی بستگی به مجموعه لغاتی دارد که می شناسید و همچنین آنچه که هنگام مطالعه درک می کنید. اینکه چطور هنگام نوشتن می توانید استدلال کنید بستگی به لغات دارد و هیچ راهی برای شناخت بیشتر لغات وجود ندارد بجز مطالعه کردن. «با یادگیری نوشتن ،فکر کردن را می آموزید » مشاهده می شود توانایی دانش آموزان در فکر کردن افت کرده است. استدلال، منطق و توالی صحیح افکار در یک جریان اعمالی است که به دنبال هم می آید و به وسیله تمرین مرتب در مطالعه و فکر کردن درباره چیزها تقویت می شود


دسته ها :
دوشنبه ششم 8 1387
X